woensdag 19 september 2012

kolgans

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kolgans hallo allemaal,
vandaag ga ik het hebben over de kolgans. de kolgans is een andere vorm van een gans.
  1. een kolgans kan je het makkelijkst vinden in de koude winter bij het water of bij de graslanden. want kolganzen houden namelijk van water, gras, bladeren, wortels en planten. de kolgans kan dan ook 10-15 jaar oud worden. wat een kolgans dan ook graag doet is in het water zwemmen en grazen in de wei. net zoals paarden een pony's dat doen. hij moet wel uit kijken voor zijn vijanden. zijn vijanden zijn: vossen, uilen en jagers. als het zomer wordt vliegen de kolganzen naar siberie. daar gan ze dan broeden. daar blijven ze ongeveer 3 maanden. het opvallenste is zijn kol daarom is hij zo genoemd. zijn kol is te herkennen aan zijn grote witte vlek rondom zijn snavel. 
nou ik hoop dat jullie de meeste dingen weten over de kolgans dan wens ik jullie nog een fijne dag toe. nou doeg.
-xxx- lila 
ps. dit is mijn laatste dag hier en dan komt iemand anders het overnemen. ze heet Ariana. ik hoop dat zij ook leuk verteld. en ook leuke dieren uitkiest. nou veel plezier met Ariana. en jullie kunnen mij altijd vinden op beuatylab.jouwweb.nl doeg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten