dinsdag 3 april 2012

kippen

Hallo allemaal, zoals jullie weten heet ik: Lila. Maar voor de gene die nog niet weten ik heet Lila. Ik ben al heel lang niet meer op www.blogger.com geweest. Maar ik moest heel lang zoeken voor een nieuw dier, en toen vond ik de kip. Ik hoop dat jullie veel interesse hebben in kippen. Maar ik ga het een beetje afronden omdat ik ook nog iets wil vertellen. Nou als je nu meer wilt weten lees gauw verder zal ik zeggen.


Een kip woont op een boerderij. Hij slaapt in een nachthok.  Het nachthok heeft ook een buitenren. Een buitenren is heel handig als een kip even een luchtje wil scheppen. Een kip kan 10 tot 15 jaar oud worden, dat is echt oud voor zo'n een klein diertje. Wat kippen lekker vinden is: speciaal kippenvoer, wormen, graan, bessen, groenten, kruiden en fruit. Dat ze zoveel dingen lusten. Wat ze leuk vinden om te doen is lekker scharrelen op zoek naar eten. En lekker een zandbakje nemen. Wie ik aardig vind zijn: Graag andere hennen (vrouwtjeskippen), een haan erbij mag ook. Wat ze niet leuk vinden is hitte, tocht en vossen. 
doei allemaal, hopelijk lezen jullie mij volgende berichtje ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten