maandag 21 november 2011

paarden

hallo allemaal, ik ben zo blij ik heb nu al 584 maar wat wel jammer is dat ik nog maar 7 volgers heb. Maar jullie zijn wel mij volger hoor. Ik ga woensdag paardrijden. En toen dacht ik aan PAARDEN. En daar wil ik het met jullie over hebben. Nou ik wil eigenlijk er meer over vertellen. 

1. Een paard leeft op een wei of op een manege. Een paard kan wel 20 tot 25 jaar worden. ik kan het niet geloven. zijn lievelings eten is gras en ruwvoer. zoals hooi, haver of brokken. ik zal hem wel paarden brokken geven inplaats van katten-hondenbrokken. zijn hobbies zijn lekker elke dag naar buiten. Wat wel bijzonder is dat wij (mensen) vinden het fijn om veel vrienden te hebben maar een paard die wilt er maar 1. anders wordt hij ongelukkig. Hij heeft echt een hekel aan als hij de hele dag binnen moet zitten. Maar nog erger voor hem is als hij dat moet doen in onverwachte situaties.
Als je een paard hebt dan moet je regelmatig z'n hoeven nakijkt en schoonmaakt. Als het vakantie is dan kan je je paard niet meenemen in het vliegtuig of in de auto. Alleen als je zo'n trek ding hebt maar alleen dat vinden ze echt nooit leuk. Ze willen het liefst lekker thuis zitten en verzorgt worden. 


                                  hier heb ik nog een filmpje:
doei xxxxxxxxxx Lila

Geen opmerkingen:

Een reactie posten