zaterdag 11 juni 2011

papegaai

Hallo allemaal, een stukje over de papegaai heb ik net even nodig. 

verliefd.
een papegaai is een flierefluiter. Maar wel een trouwe papegaai. Als een papegaai een vriendje of vriendinnetje vind dan blijven ze vaak hun leven lang bij elkaar. Een vriendje en een vriendinnetje houden heel veel van knuffelen en dus doen ze dat vaak.



huisdier.
lijkt een papegaai als huisdier leuk? Dan moet je nog even goed denken. Een papegaai kan 60 tot 80 jaar oud worden. Hij moet eigenlijk 8 per dag aandacht krijgen. Veel meer aandacht dan een hond.
En een konijn die heeft ook minder aandacht nodig. dat is best wel raar. vind jij ook niet!





vrienden
Een papegaai leeft in groepen. Papegaaien zijn groepsdieren. Groepsdieren doen alles samen. En de papegaaien ook. Dat doen ze om elkaar niet kwijt te raken. Als ze wakker zijn dan laten ze elkaar heel veel geluid horen dat ze wakker zijn. Ik zou het heel erg irritant vinden. Dan  word ik elke keer vroeg wakker. Als ze zich gewassen hebben gaan ze opzoek naar eten. Avonds laten ze weer gard geluid horen dat ze gaan slapen. 



praatjesmakers.
papegaaien houden veel van praten, heel veel van praten toen ik met mijn vriendin naar een tuin-winkel ging liepen we gewoon rond. Toen we weer naar haar huis gingen, toen zagen we allemaal dieren.. Dus ook een papegaai. Dat was wel grappig. Dus haar zus en haar vader riepen ons, en de papegaai die riep hun na. hihi. 


wistje dit?
- er leven veel meer papegaaien in gevangenschap dan in de vrije natuur. 
- dat een papegaai het helemaal niet leuk vind om iemands huisdier te zijn. 



xxxjes lila


1 opmerking: